اسپرت کردن خودرو چیست؟

روش های اسپرت کردن خودرو بستگی به سلیقه و علاقه هرکسی ممکن است متفاوت است. بعضی ها بیشتر به اسپرت کردن فضای داخلی کابین و یا اسپورت بدنه و رینگ ها علاقه دارند. بعضی دیگر از افراد ممکن است به اسپرت کردن چراغ های خودرو علاقه نشان بدهند و بعضی دیگر همه ی این موارد را باهم انجام میدهند. تیونینگ خودرو در واقع تغییر و یا تعویض بخشی از قسمت های خودرو به منظور زیباتر کردن و بهتر کردن خودرو می باشد و بعضی از افراد از اصطلاح اسپرت کردن خودرو نیز استفاده می کنند. فروشگاه اینترنتی دکتر اسپرت نیز برای اسپرت کردن خودروی شما آماده به خدمت میباشد.

در زیر لیست بخش ها مختلف اسپرت کردن خودرو را برای شما نشان میدهیم:

  • سیستم روشنایی خودرو
      • چراغ های عقب
      • چراغ های جلو
  • لوکس بدنه خودرو
      • جلو پنجره و بامپر
      • بال عقب و اسپویلر
      • بادگیر پنجره
      • سراگزوز
      • کاور ترمز و سر والف
      • آینه بغل
  • کابین داخلی ماشین
      • ست پنل ضبط و دریچه کولر
      • دست گیره ها
      • سردنده و کنسول وسط
      • روکش صندلی و دور فرمان
      • کفپوش و روپدالی

هر کدام از بخش های فوق را در ادامه تشریح میکنیم.


اسپرت سیستم های روشنایی

چراغ های جلو و عقب خودرو تاثیر بسزایی در ظاهر خودرو ایفا میکنند. با عوض کردن این چراغ ها و استفاده از دی لایت، هدلایت و یا لامپ های نئون و قاب های اسپرت برای آنها میتوانید چراغ های خودرویتان را اسپرت کنید. علاوه عوض کردن چراغ های جلو و عقب میتوانید مه شکن های خود را نیز اسپرت بکنید. استفاده از چراغ های تزیینی و ال وایر ها نیز طرفداران زیادی دارد. برای اسگرت سیستم روشنایی خودرو علاوه بر زیبایی بیرون و ظاهر خودرو میتوانید فضای کابین داخلی خودرو را نیز تزیین بکنید.


لوکس بدنه خودرو

اسپرت بدنه خودرو نیز از اصلی ترین بخش های این کار است. لوکس بدنه تاثیر زیادی در ظاهر خودروی شما خواهد داشت. در ادامه به بخش های مختلف لوکس بدنه میپردازیم.

 

جلو پنجره و بامپر

جلو پنجره وظیفه انتقال هوا را از جلوی خودرو به موتور دارد که در ابتدا تنها به صورت فابریک بر روی خودرو ها سوار میشد. اما با گذشت زمان و ظهور خودرو های اسپرت که به صورت فابریک دارای جلو پنجره های زیبا و جذاب بودند شرکت های تولید کننده دست به تولید جلو پنجره با انواع مختلف کردند. شما نیز میتوانید با توجه به مدل خودروی خود از جلو پنجره مناسب استفاده بکنیدو ظاهر ماشین خود را به طور کلی تغییر بدهید و زیبا کنید.

بامپر های سپر نیز قطعاتی هستند که معمولا از جنس کربن ساخته میشوند. نقش این قطعه محافظت از سپر جلو و عقب خودرو میباشد. علاوه بر این کاربرد بامپر ها برای اسپرت شدن و زیبا کردن خودرو ها نیز کاربرد دارند.

 

بادگیر شیشه

بادگیر های شیشه قطعاتی هستند که بالای پنجره نصب میشوند. این بادگیر ها از ورود آب و وزش باد به داخل کابین خودرو جلوگیری میکنند. به عنوان سایبان نیز کاربرد دارند و به دلیل رنگ تیره ای که دارند از ورود نور خورشید به داخل ماشین جلوگیری میکنند. این بادگیر ها علاوه بر تمام کاربرد هایی که برای آنها گفته شد به عنوان اسپرت کردن و زیبایی برای خودرو ها نیز کاربرد دارند. روکش های این قطعات معمولا از جنس استیل و یا کروم میباشند که زیبایی آنها را دو چندان میکند.

 

کاور ترمز و سر والف

کاور ترمز قطعه ای است که بر روی کالیبر ترمز قرار میگیرد. این قطعه را معمولا از جنس فلز و یا پلاستیک درست میکنند. سایز این کاور ها فری سایز است و میتوانید بر روی انواع رینگ ها آنها را نصب و استفاده بکنید.

سر والف نیز قطعه ای است که مانند کاور بر روی سوزن والف لاستیک ها قرار میگیرد که علاوه بر زیبایی از آن نیز محافظت میکند.

 

سراگزوز

سر اگزوز ها نیز بر روی تیکه انتهایی اگزوز خودرو نصب میشوند که انواع متفاوتی دارند. انواع مختلفی از این سر اگزوز ها را میتوانید در فروشگاه اینترنتی دکتر اسپرت مشاهده بفرمایید. این قطعات معمولا مقاومت بسیار بالا در برابر حرارت و زنگ زدگی دارند. بعضی از این مدل ها صدای خروجی از اگزوز خودروی شما را تغییر میدهند!

 

اسپویلر و بال

بال خودرو برای تعادل ایرودینامیک بدنه خودرو و تنظیم مسیر باد و ثبات بیشتر خودرو کاربرد دارد که تاثیر زیادی در قیافه و ظاهر خودرو نیز دارد. بال خودرو به چهره خودروی شما جنبه و ظاهر اسپرت میدهد به صورتی که نمیتوان منکر تغییر ظاهر ایجاد شده در خودرو باشید. با توجه به مدل خودرویتان میتوانید از بال مناسب و یا اسپویلر ها استفاده بکنید که تنوع بسیار زیادی از آنها در بازار موجود میباشد.

 

آینه بغل

برای اسپرت کردن آینه های خودروی خود میتوانید در ابتدا از آینه بغل راهنما دار استفاده بکنید. این آینه ها علاوه بر ایمنی بیشتر به هنگام رانندگی، زیبایی را به خودروی شما اهدا میکنند.

مورد بعدی که قابل نصب بر روی آینه میباشد؛ قاب باران گیر است. این قاب از ریزش مستقیم قطرات باران بر روی آینه بغل و مخدوش شدن دید راننده جلوگیری میکند. این قطعه علاوه بر کاربردی که دارد زیبایی بسیار زیادی به خودروی شما میدهد.

چراغ زیر آینه نیز که به اصطلاح به آن ولکام نیز گفته میشود. این نوار نورانی در زیر آینه قرار میگیرد و باعث نورانی شدن آن و زیبایی میشود که میتوانید از آنها در صورت تمایل استفاده بکنید.


"<yoastmark

اسپرت کابین داخلی ماشین

حالا که بیرون خودروی خود را اسپرت کردید، نوبت به کابین داخلی و فضایی که بیشتر برای خود سرنشینان قابل دیدن است میرسد. این بخش از خودرو لوازم لوکس و اسپرت فراوانی دارد که دارای تنوع زیادی نیز هستند. در ادامه ی مقاله به اختصار به مهم ترین آنها میپردازیم.

 

ست پنل جلو

برای دور پنل ضبط و داشبورد جلوی خودرو قاب های متنوعی با توجه به انواع خودرو طراحی و ساخته میشود که دارای رنگ های متفاوتی هستند. این نکته را توجه داشته باشید که برای لوکس کردن محیط داخلی خودروی خود باید به ترکیب رنگ ها نیز دقت کافی بکنید.

 

دستگیره ها

برای انواع دستگیره ها و قاب آنها به همراه کاسه های دسته های درب های عقب و جلوی خودروی خود میتوانید با توجه به مدل خودرو و سلیقه؛ انواع متفاوتی از کالا ها را تهیه بکنید.

 

سردنده و کنسول وسط

سرلیور و یا همان سر دنده ها معمولا به صورت فابریک از کارخانه جنس ها و زیبایی چندان خوبی ندارند. گاها باعث خستگی دست راننده نیز میشوند. اما سر لیور های اسپرت با زیبایی خود به محیط داخلی خودروی شما زیبایی میبخشند و علاوه بر آن راحت و خوش دست تر از سردنده های فابریک میباشند. امروزه طرح های بسیار متفاوتی از این سر لیور ها ساخته و تولید میشوند که میتوانید انواع آن را در فروشگاه اینترنتی دکتر اسپرت مشاهده بفرمایید.

کنسول وسط خودرو نیز جایی برای گذاشتن وسایل ضروری و همچنین تکیه گاهی برای دست راننده میباشد که از آن میتوانید به عنوان زیبایی خودروی خود نیز بهره ببرید.

 

روکش صندلی و دور فرمان

روکش های صندلی امروزه در جنس های متفاوتی در بازار عرضه میشوند. کتان، چرم و مخمل از جنس های معمول روکش های صندلی میباشد. شما میتوانید با توجه به مدل خودروی خود روکش صندلی مناسب را انتخاب بکنید. روکش صندلی در ظاهر داخلی و علاوه بر راحتی آنها تاثیر بسزایی دارد.

دور فرمان ها نیز در دو نوع آماده و دوخته شده در بازار موجود است. شما میتوانید دور فرمان خود را بدوزید و یا آماده آن را تهیه کنید و استفاده بکنید.

 

کفپوش و روپدالی

کفپوش های کف خودرو نیز علاوه بر جلوگیری از کثیف شدن کف خودروی شما به آن زیبایی میبخشند. این کف پوش ها نیز از جنس پلی اتلین میبشاند و در رنگ های مختلفی نیز موجود هستند.

روپدالی ها نیز علاوه بر زیبایی که به پدال ها خودروی شما میدهند از سر خوردن پا از روی انها جلوگیری میکنند.

 

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم تا هر آنچه که برای اسپرت کرد خودرو نیاز به دانستن است را برای شما توضیح بدهیم. متشکریم که این مقاله را مطالعه کردید و امیدواریم که برای شما مفید واقع شده باشد. برای تهیه نواع لوازم اسپرت و لوکس خودرو نیز میتوانید از فروشگاه اینترنتی دکتر اسپرت دیدن بفرمایید.